wz

 

home

 about us

media files

gallery

archive

 contact

 

 

 o nás

 

more informations in your language

Luboš Andršt - český kytarista a skladatel je všestranný hudebník, který čerpá svou inspiraci především z oblasti blues a jazzu. V jeho tvorbě lze však najít i vlivy hudby etnické a samozřejmě i vliv klasické hudby evropské tradice.

Luboš byl ve svých začátcích, ostatně jako mnoho jiných, postaven před dvojí volbu. Buďto jít svou vlastní cestou a zůstat umělecky nezávislý, nebo zvolit méně riskantní a výnosnější existenci v bezpečných vodách domácí pop music. Naštěstí pro své posluchače zvolil první možnost. Přestože hrát rockovou a jazzovou muziku nebylo v tehdejším totalitním systému nic lehkého, vydržel po této cestě kráčet více než 35 let a dodnes zůstává svému ideálu umělecké svobody věrný. Během této doby postupně spolupracoval s celou špičkou české  jazzové i rockové  scény (M. Prokop,  M. Kratochvíl,     J. Hrubý, J. Stivín, P. Lipa, R. Dašek, E. Viklický, M. Svoboda aj.), ale vystupoval také se zahraničními osobnostmi (Toto Blanke, Ignaz Netzer, Tonya Graves, Dana Gilespie, Tadeusz Nalepa, Paul Jones, Katie Webster, B.B.King). Jeho kytarové mistrovství je zaznamenáno na 40 albech, na kterých můžete najít přes 80 jeho původních skladeb. Nyní vystupuje se svým BLUES BANDEM, s jazzovým kvartetem LUBOŠ ANDRŠT GROUP a také s Michalem Prokopem v jeho obnovených Framus Five a projektu Unplugged. Je autorem hudební publikace Jazz Rock Blues (Supraphon 1988 / Muzikus 1995), lektorem hudebních seminářů pro kytaristy a autorem vzdělávacího pořadu České televize „Kytarová klinika“.

...více

Jan Holeček

 

Narodil se 15.4.1969 v Praze. V šesti letech začal hrát v na piano v LŠU v Praze Vokovicích, což vydržel 5 let, kdy piano převálcovala touha po tenisové kariéře, tato však vzala za své na střední škole, kdy se mu dostaly poprvé do ruky vinily kapel z první poloviny sedmdesátých a konce šedesátých let (Led Zeppelin, Cream, Small Faces, Humle Pie….) od té doby byl jeho život trvale poznamenaný touto hudbou. Zpívat v kapele začal však až koncem osmdesátých let se skupinou Freeway Jam, kde poprvé potkává spoluhráče, kteří spolu s ním sdíleli k poctivé hudbě vycházející z blues, a která nepodléhá módním trendům a úchylkám. Koncem devadesátých let přijal nabídku z Red Baron Band a nastoupil zde jako sólový zpěvák a příležitostný varhaník. Se skupinou natočil 2 desky (First album a In the light) V roce 2005 se potkává s bubeníkem E. Šedivým, se kterým v březnu 2006 organizuje vzpomínkový koncert na Ivana Kunta, Vladimíra Padrůňka a H. Žalčíka, Při této příležitosti také poprvé po 33 letech vystoupil obnovený Energit, a to ve složení Luboš Andršt, Erno Šedivý, Vladimír Guma Kulhánek, J. Holeček. Po této akci vznikla myšlenka s Energitem pokračovat i mimo rámec této akce, což se stalo skutečností… V polovině roku 2008 se naskytla nabídka nastoupit do Blues Bandu Luboše Andršta jako zpěvák a varhaník, kterou obratem přijal.

 

 

 

Zdeněk "Wimpy" Tichota

 

Wimpy začínal co by Zdeněk Tichota jako hráč na kytaru. Po třech letech poklidného nic nedělání  v kytarových kursech OKD obdržel nového lektora v podobě Zdenka Fišera. Ač nerad, do kursů stále chodil. Z.Fišer (dále už jen Crissa) mu hudbu Jazz & Fusion dokázal zpřístupnit. Jeho první vystoupení

vůbec, bylo souhrou náhod na baskytaru jako záskok za nemocného spolužáka na závěrečných

přehrávkách kursu OKD. První kroky s kapelou učinil s ansámblem Nová Vize, kde realizoval to co

u Crissy nasál. Později se stal členem rockově orientované skupiny Baraccuda.

Tíhnutím k baskytarovým  technikám se postupně zdokonaloval i na tomto nástroji. Crissa si všiml Wimpyho dovedností a zkusil spolu s Wimpym a se svojí manželkou Irenou přehrát pár standardů.

Na to konto vznikla skupina Fišergang. S touto formací absolvoval i legendární  přehrávky na PKS. Postupem času začal hrát i v kapele Impuls, což byla jedna z Crissových kultovních formací.

Důležitou událostí bylo angažmá v soul-funkové skupině Slávka Jandy Yandim Band, kde si zahrál

s řadou skvělých muzikantů. V tomto období vznikla i sestava Runway, kde se Wimpy vrátil

ke kytaře. Další významné lano bylo do Acoustic setu Luboše Andršta, který se Wimpymu podařilo zelektrizovat na Luboš Andršt Group. Luboš Wimpyho angažoval i do svého Blues Bandu (cca v roce 1994), kde si Wimpy zahrál s  několika zahraničními zpěváky. Prestižní nabídka přišla i od Jiřího Stivína pro jeho company a neméně důležité bylo i angažmá ve skupině Hot Line. Nabídka přišla i do skupiny Michala Prokopa Framus 5.

 

 

 

Pavel Razím

 

Pavel se narodil na samém sklonku šedesátých let v západním sektoru naší republiky. V sedmi letech se začal věnovat hře na akordeon v LŠU Rokycany. V jedáncti letech se rok marně učil na baskytaru a o rok později vsadil na poslední šanci uspět jako hudebník-a to jako hráč na bicí nástroje. Díky nelidské trpělivosti učitele Jana Žemličky již po roce studia hrál ve školní kapele a dechovém orchestru.

Vzhledem k vzrozenému smyslu pro disciplinu a výtečné fyzické kondici byl v roce 1984 přijat na Vojenskou konzervatoř v Roudnici nad Labem. Mimo všestranný hudební rozvoj zde získal i jiné užitečné dovednosti- např. škrábání brambor v časných ranních hodinách, pravidelné rozcvičky, úklid a hod granátem. Po maturitě v roce 1987 nastupuje u Posádkové hudby Praha. Během profesionální vojenské kariéry přehrál mimo jiné i několik stovek různých státních hymen v rámci vítání státních delegací, což bylo jeho denním chlebem. Ač vytížen koncertováním s dechovou hudbou, stihl Pavel v tomto období vystudovat a roce 1994 absolvolvovat Konzervatoř Jaroslava Ježka u profesora Vladimíra Žižky.

Žánrový veletoč Pavel roztáčí v roce 1995, kdy dává vale uniformě a přijímá angažmá ve skupině Yo-Yo band. I přes velmi časté koncertování s Yo-Yo bandem přijímá Pavel nabídku do jazzového kvartetu Michal Gera band. Další "lana" na sebe nenechaly dlouho čekat. Pavel je od té doby de facto na permanentním turné. Pavel měl tu čest si zahrát s drtivou většinou předních hudebníků a sólistů na tuzemské hudebníé scéně scéně. Svou neukojitelnou touhu po vzdělání a hudebním rozvoji uspokojuje na soukromých hodinách u profesora Veselého od roku 1994 do dnes. Za zmínku stojí i jeho pedagogická

činnost. Za mírného donucení kytaristy Petra Zemana začína v roce 1993 vyučovat na soukromé hudební škole Come To Jam, s níž spolupracuje dodnes. V roce 1998 přijímá nabídku Pražské konzervatoře, kde v současné době působí jako vedoucí oddělení bicích nástrojů.